Business Brunch: Eko cocktail (brez slamice!)

Home  /  Business  /  Business Brunch: Eko cocktail (brez slamice!)

  • 4325
  • 4325
  • 4325
  • 4325

Business Brunch: Eko cocktail (brez slamice!)

13 januarja, 2019No Comments

V četrtek, 10. 1. 2019, smo gostile naš tretji Business Brunch v tem študijskem letu. Gostile smo štiri gostje, ki uspešno delujejo na področju ekologije: Uršo Zgojznik, Nino Stanič Dornik in Nadjo in Sandro Keržan.

 

Urša Zgojznik, dobitnica naziva Slovenka leta 2018, je predsednica društva Ekologi brez meja, ki deluje na področju zmanjševanja nastajanja odpadkov ter ponovni uporabi. Meni, da je potreben (in nujen) pogum, da hitreje naredimo korak naprej na tem področju. Poudarja, da se je potrebno zavedati omejenosti naravnih virov in zato reciklirati. Verjame tudi, da je pomembno slediti načelu: manj je več. Kot prvi korak k temu navaja zavračanje kupovanje novih in odvečnih stvari – naučiti se moramo spregledati problematična oglasna sporočila, ki nam stalno sporočajo, kaj vse potrebujemo in se namesto tega vrniti nazaj na manjšo porabo in boljšo kvaliteto. Pri tem nam lahko pomaga vprašanje, če še res počutimo bolje, ko imamo čisto poln hladilnik. Razbila je tudi mit, da ko kupujemo eko, to ni nujno dražje. Po njenih izkušnjah celo prihranimo čas in porabimo manj.

Spomnila je tudi na možnost kupovanja second hand oblačil, ki ne predstavlja le bistveno cenejše možnosti, temveč tudi bolj zdravo – starejša oblačila, ki so bila že večkrat oprana, lahko namreč pomenijo, da so v oblačilih pogosto prisotne nevarne kemikalije že odstranjene.

 

Nina Stanič Dornik, lastnica blagovne znake Tsuki, nam je predstavila začetke svoje eko zgodbe. Ko se je podala na svojo blogersko pot kot modna blogerka,  je obleke kupovala pri »fast fashion« znamkah, ki jih je po enem mescu odvrgla in tako sledila načelu “kupi – odvrzi”. Nekega dne jo je šokirala količina plastičnih vrečk, ki so se ji nabrale doma v predalu, in to je bil povod za njen prehod v trajnostno modo. Odločila se je za kupovanje manjše količine bolj kvalitetnih oblek in za kupovanje lokalno pridelane hrane. Iz te filozofije je razvila tudi svojo eco-firendly znamko Tsuki z online prodajo organskih bombažnih majčk, tiskanih v Ljubljani, bombažnih vrečk, make up torbic ter zvezkov iz recikliranega papirja. Poudarila je tudi, da je zelo težko dobiti ekološke stvari, prav tako pa je nabavna cena praviloma zelo visoka. Študentom je svetovala, naj vztrajamo pri vseh stvareh, ki nam prinašajo srečo, saj so včasih izkušnje več vredne kot denar, a naj nam bo pri iskanju sreče vodilo, da nikomur ne škodujemo.

 

 

Sestri Nadja in Sandra Keržan sta ustanoviteljici okay.si,  prve trajnostne trgovine pri nas. Na idejo, da ustvarita svojo znamko sta prišli po koncu študija, ko sta iskali primerno službo. Z ustanovitvijo lastne znamke jima je svoj posel uspelo združiti z ljubeznijo do narave in živali ter slediti konceptu trajnosti. S svojo znamko vsem, ki želijo naredi nekaj boljšega zase in za naravo, a se znajdejo v dilemi, če je produkt, ki ga želijo kupiti res »okay«, olajšata izbiro. Zaupali sta nam začetne težave na poti mladega podjetnika, kot so nezaupanje kupcev in njihova skepsa glede produktov, preden jih spoznajo. Hkrati sta nas potolažili, da če verjameš v svoje produkte ter se držiš dogovorov s kupci, zaupanje hitro zraste. Tudi njuni kupci so zelo zvesti in se radi vračajo – ko enkrat preizkusijo naravna čistila, so navdušeni nad vonjem in se začnejo zavedati, kako škodljive so odvečne kemikalije v ostalih čistilih in produktih. Kot zanimivost sta navedli, da opažata, kako se navade v gospodinjstvu spremenijo, ko se rodi otrok – takrat se mladi starši pogosto zavejo, da je potrebno nekaj spremeniti in se preusmerijo v nakupovanje eko izdelkov.

 

Kako naj postanemo bolj eko?

 

Urša Zgojznik je poudarila, kako pomembno je narediti prvi korak. Kljub temu, da zmanjšanje uporabe plastičnim slamic na primer predstavljajo širše gledano zelo majhno spremembo in se zdi v primerjavi z ostalimi količinami odvečne plastike zanemarljivo, nam takšen prvi korak lahko pomaga, da začnemo videti stvari z drugačne perspektive, začnemo bolje razumevati problematiko in se še bolj poglobimo. Ker je stvar kompleksna, predlaga, da izluščimo pomembne stvari in si tako naredimo zadevo kar se da enostavno.

 

Tudi Nina Stanič Dornik se je strinjala, da je treba narediti prvi korak. Predlagala nam je, naj začnemo tako, da hrano kupujemo lokalno (na tržnici ali pri kmetu) in poskusimo dva meseca brez nakupa novih oblek. Hkrati nas je opomnila, da ni pomembno, če se prvi korak zgodi večkrat, ker vmes obupamo, temveč da je pomembno, da v  takem primeru znova poskusimo in z vztrajnostjo pridemo do drugega koraka, pa do tretjega … Prav zato poudarja, kako pomembno je, da začutimo »eco lifestyle« in da odločitev zanj dozori v nas. Če mu bomo sledili zgolj zaradi modnih muh in drugih zunanjih dejavnikov, namreč ne bomo našli motivacije, da vztrajamo.

 

Nadja Keržan nas je spodbudila, da začnemo z drobnimi spremembami v vsakdanjiku, kot so zamenjava lončka za kavo in plastenke z vodo. Te spremembe so preproste, samo spomniti se moramo nanje vsakodnevno. Dodala je, da je na dolgi rok takšno naravi prijazno početje tudi cenejše za uporabnika. Prav tako nam je svetovala, naj poiščemo nove načine in poklice, ki bi poskrbeli za pozitivne spremembe na tem področju. Sandra jo je dopolnila, da šteje vsaka malenkost in da naj vsak pripeva po svoji moči.

 

Po koncu uradnega dela Business Bruncha, sta sledila še prijeten klepet med udeleženci in gosti ter pogostitev, za katerega so poskrbeli Vivo catering, Barcaffe in Pokica. Vsem partnerjem se iskreno zahvaljujemo.

Comments are closed.