Okrogla miza: “Podjetna tretjina”

Home  /  Business  /  Okrogla miza: “Podjetna tretjina”

Okrogla miza: “Podjetna tretjina”

10 marca, 2021No Comments

Letos smo članice Društva študentk poslovnih ved ob dnevu žena organizirale že peto tradicionalno okroglo mizo z naslovom Podjetna tretjina, ki je že drugič potekala v online obliki.

.

O svojih izkušnjah in izkušnjah drugih podjetnic so spregovorile naslednje predstavnice podjetne tretjine:

  • Iza Login, soustanovitelica podjetja Outfit7,
  • Vera Nunić, nekdanja podjetniška svetovalka v tehnološkem parku,
  • Neža Mlakar, soustanoviteljica podjetja La Popsi,
  • Nina Slapšak, ustanoviteljica podjetja Odori.

.

Okrogla miza se je pričela z nagovorom predsednice društva, Špele Rojht, nato pa je moderacijo dogodka prevzela ustanovna članica društva, Patricija Jukić.

.

V uvodu nas je zanimal njihov pogled na to, zakaj slovenske podjetnice v Sloveniji predstavljajo zgolj eno tretjino in kako lahko pripomoremo k povečanju participacije žensk v podjetništvu. Vera Nunić, dolgoletna svetovalka v podjetništvu na tehnološkem področju, je dejala, da smo ženske na splošno preveč samokritične in da moramo biti bolj vztrajne, pogumne in se znebiti strahu pred neuspehom.

.

Neža Mlakar je izpostavila družinski vidik na podjetniški poti, ki je povsem izvedljiv, če imaš ustrezno podporo, dovolj poguma in samozavesti. Z namenom lažjega usklajevanja družinskega in poslovnega življenja je tudi ustanovila podjetje skupaj s svojo prijateljico, Karmen meze.

.

Iza Login je dodala: »Če delamo z žensko energijo, delamo drugače, kot to delajo moški. Le takrat smo lahko enako ali pa bolj uspešne kot moški. Če bi delale z moško energijo, kar nas učijo v šoli, ne bi bile tako uspešne, saj ne bi bile v svoji naravni vlogi.« Poudarila je, da je potrebna harmonija znotraj vsakega posameznika in kombinacija moški-ženska, saj lahko na ta način ženska s svojo energijo in moški s svojo uspešno soustvarjata.

.

Nina Slapšak, ki je tudi novopečena mamica, se v podjetniškem svetu tudi sama vsakodnevno sooča z usklajevanjem družinskega in poslovnega življenja. In ravno to je ovira, da se veliko žensk ne poda na svojo samostojno podjetniško pot. Prav tako je izpostavila problematiko žensk v tehničnem okolju, saj se sama sooča z neodobravanjem oziroma z dvomi v njeno nekompetentnost. Ker se s težavami v podjetništvu soočamo vsak dan, je ključna volja, vztrajnost, sprejemanje novih izzivov in želja biti drugačen.

.

Z naslednjim vprašanjem smo se dotaknili investicij in naše gostje povprašali o tem, zakaj je nekaterim podjetjem uspelo prepričati investitorje oziroma trg in zakaj drugim, kljub inovativnim idejam, to ni uspelo. »Sama ideja še ni poslovna priložnost«, pravi Vera Nunić. Meni, da so si tisti, ki jim je uspelo pridobiti investicijska sredstva, tega resnično želeli, če pa si lovec na denar, to ni prava pot.

.

Iza Login je menila, da je glavni razlog za neuspeh mnogih start-upov to, da ne znajo pokriti vseh pomembnih področij v podjetju in da Slovenija kot država premalo podpira mlada podjetja, predvsem je premalo olajšav za uspešnost in pa posluha za potencial.

.

Neža Mlakar je dejala, da je prav primerni investitor v njiju prepoznal potencial in strast in tako jima je uspelo podjetje postaviti na višjo raven in poslovati z dobičkom. Ninina ideja že od samega začetka ostaja enaka, izpolnjuje namreč svojo vizijo trajnostnega in ekološkega podjetništva. Tudi Nina je na tej točki izpostavila, da je zelo težko priti do subvencij in izluščiti denar, ki ga potrebuješ, kljub temu da je namenjeno razvijanju podjetja. »Ko ni več podpore s strani tako velike trgovine kot je Spar, doživiš šok, ko prideš v stik z realnostjo in ugotoviš, da ni vse tako rožnato«, je še dodala.

.

Iza Login je spregovorila še o nevoščjivosti, za katero je dejala, da jo raje ignorira in se osredotoča na pozitivne stvari. Ob vprašanju, ki se je nanašalo na motiviranje zaposlenih in uspešno vodenje podjetja pa je izpostavila, da je potrebno zaposlene inspirirati ter povezati njihove namene z namenom podjetja. Zanjo je pomembno tudi predajanje odgovornosti. Neža Mlakar je pri tej temi še dodala, da kadarkoli motivacijo predstavlja denar, je podjetje obsojeno na propad. Dejala je, da od ustanovitve podjetja ne hodi v službo, saj to kar dela, dela z veseljem in zadovoljstvom in ne zaradi denarja.

.

Udeležence je zanimalo tudi, kako jim je formalna izobrazba pomagala na poti podjetništva. Strinjale so se, da trenutni izobraževalni sistem ni prilagojen temu, kar trg dela trenutno potrebuje. Gre za osnovno podlago, če želiš v poslovnem svetu uspeti, pa je potrebno veliko samoiniciative.

.

Okroglo mizo smo zaključili z zlatimi nasveti podjetništva vsake posameznice. Nežini nasveti so naslednji: »Ne se nehat učit, ne se ustrašit vprašanj, kajti tudi neumno vprašanje ima neumen odgovor, ima pa odgovor. Ne bojte se, pogumno z dvignjeno glavo naprej in verjemite vase.« Vera Nunić je dejala, da naj sledimo svojim sanjam in ne živimo sanje drugih, hkrati pa moramo znati prositi za pomoč. Nasvet Nine Slapšak je, da naj poskušamo izkoristiti žensko intuicijo. Če si nečesa res želimo in želimo nekaj spremeniti, je pomembno, da poslušamo notranji glas, ki nam vedno poda pravi odgovor. Izin nasvet je, da vedno določimo namen, zakaj delamo to, kar delamo. »Namen ni nikoli denar, namen je sprememba, ki jo želimo videti v svetu«, je zaključila.

.

Vsem gostjam se iskreno zahvaljujemo za zelo zanimivo in z nasveti polno debato, v kateri so predstavile izkušnje in izzive podjetne tretjine. Zahvaljujemo se tudi sponzorjem Generali Zavarovalnica, Zavod Ypsilon in Formawood, ki so omogočili uspešno izvedbo dogodka. Prav tako pa se zahvaljujemo tudi vsem udeležencem in upamo, da se srečamo tudi na prihodnjih dogodkih, ki jih bomo za vas organizirale članice Društva študentk poslovnih ved.

.

Comments are closed.