Business Brunch: Kako skuhati uspešno zgodbo

Home  /  Business  /  Business Brunch: Kako skuhati uspešno zgodbo

  • 4292
  • 4292
  • 4292
  • 4292
  • 4292
  • 4292
  • 4292

Business Brunch: Kako skuhati uspešno zgodbo

13 decembra, 2018No Comments

Za nami je drugi Business Brunch v tem študijskem letu, ki je tokrat potekal v popoldanskih urah. V sredo, 12. 12. 2018, smo v Modri čitalnici na Študentskem Kampusu gostile uspešne podjetnice s področja kulinarike: Almo Kochavy, Dado Jerovšek in Uršo Šefman Sojer.
Alma Kochavy, idejna vodja in ustanoviteljica festivala Odprta kuhna, je začela svojo podjetniško pot pred desetimi leti, ko je odpotovala v Izrael, kjer sta s fantom vodila počitniški resort in organizirala dogodke. Tam se je profesionalno prvič srečala s kulinariko in pridobila prve izkušnje. Ko sta se skupaj s fantom preselila nazaj v Slovenijo, sta nastala festivala Odprta kuhna in Pivo & burger fest, nastaja pa še Brina, festival gina, ki bo popestril prihajajočo pomlad. Alma meni, da gastroturizem postaja pomembna nota turizma v Sloveniji in pozdravlja vse projekte, ki spodbujajo k razvoju države na tem področju. Poudarja, da je kulinarika umetnost – svetovni trendi so nam lahko v inspiracijo, zgolj kopiranje le-teh pa je nesmiselno. To je upoštevala tudi pri svojem največjem projektu, Odprti kuhni. Spominja se, da je bilo težko najti 35 gostincev za prvi dogodek in da sta bila za vso organizacijo odgovorna sama z možem, danes pa imata za sabo obširno in dobro uigrano ekipo. »Ko si neki stvari predan, se boriš, ne popuščaš in nikomur ne smeš pustiti, da ti pokvari plane,« nam je povedala. Odprta kuhna je že od ustanovitve zelo priljubljena tako med Slovenci kot tudi med turisti, letos pa so dobili še posebno potrditev – uvrščeni so bili med top 10 food marketov na svetu. Gostinci jih sedaj tudi sami kontaktirajo, ker želijo sodelovati, in čeprav je kulinarika v zadnjem času resnično razcvetela, kriteriji ostajajo enaki že od začetka: vsak ponudnik je edinstven, vsaka jed je na voljo le pri enem ponudniku, ponudba pa mora biti kakovostna in inovativna. Tako zagotavljajo ekskluzivnost in edinstveno uporabniško izkušnjo obiskovalcev.
Dada Jerovšek, lastnica verige Kaval Group, je na kulinarično pot zajadrala skupaj s partnerjem – začela sta z majhno gostilnico Kaval pred približno 18 leti. Izobražena arhitektka je s svojim lepopisom lastnoročno opremila jedilne liste, postopoma pa se je naučila še vsega ostalega o poslu. Sedaj ima Kaval Group 16 restavracij in lokalov z okoli 200 zaposlenimi. A na poti do uspeha je bilo veliko žuljev, neprespanih noči pa vendar ogromno ljubezni in strasti, ki sta jo gnali naprej in jo ženeta še danes. Poudarila je, da je za uspeh potrebno stopiti iz svoje cone udobja, saj te to izklesa in utrdi. Nagovorila nas je tudi s tem, da posel ni samo denar, temveč zadovoljstvo s sabo in svojim delom, ki sta neprecenljiva. Tudi ona je pritrdila Almi, kako pomembno je, da verjameš v svojo idejo in vztrajaš, obe se strinjata, da imamo v Sloveniji kulinariko na visokem nivoju in da je zelo pomembna kvaliteta. »Sem, kar jem in jem, kar sem,« je dejala. Opozorila nas je tudi na to, da so za odlično jed pomembne kvalitetne sestavine, ter poudarila pomen unikatnosti – če si v sebi unikaten, lahko kopirajo tvoje krožnike, a tebe in tvoje energije ne more kopirati nihče. Opozorila je tudi na težke trenutke na vsaki poslovni poti in odgovornost, ki jo čuti do svojih zaposlenih. Verjame, da je v takih trenutkih strast do posla veliko bolj ključna od doktoratov.
Urša Šefman Sojer, ustanoviteljica in direktorica kavarn Zvezdase je na kulinarično pot podala skupaj s takratnim možem in njegovim bratom. Spontano, na dopustu, ko je bila še študentka, se je pojavila ideja, da bi lokal na imenitni lokaciji v središču Ljubljane v kombinaciji z Uršino ljubeznijo do peke lahko zacvetel. In je – odprli so slaščičarno Zvezda. Začetki so bili zelo težki in stresni, vendar se je skozi vse težke korake naučila marsikaj in še enkrat bi izbrala isto pot. Opozorila nas je, da lahko hitro padeš na realna tla kapitalističnega sveta, saj je veliko stvari pogojenih s financami, a vseeno mora biti glavno gonilo posla strast. Meni, da zaradi izkušnenj z različnimi opravili v lokalu, danes lažje razume svojih 100 zaposlenih. Tudi ona verjame, da izobrazba sama po sebi velikokrat ni dovolj, ter da mora biti podprta s strastjo in srčnostjo, predvsem z vidika lastne izpopolnitve. Največje zadovoljstvo ji tako prinašajo nasmeh in iskreno zadovoljstvo gostov, ko prvič preizkusijo njihove novosti. Kljub temu, da bo slaščičarna Zvezda v naslednjem letu praznovala svoj 20. rojstni dan, Urša svoje zaposlene spodbuja, naj se vsakodnevno trudijo, kot da je kavarna odprta prvi dan. Verjame, da kljub uspehu ne smeš zaspati in da moraš vedno ostati prizemljen.
Gostje so pogovor sklenile z nasveti vsem, ki ste na začetku podjetniške poti. Urša sporoča, da najdite svoje poslanstvo, svojo pot, vztrajajte in rešujte težave, ki se pojavljajo. Dada dodaja, da je poslanstvo potrebno najti v srcu, ne v glavi, Alma pa opozarja, da se moramo postaviti v realne kontekste lastnih zmožnosti, naj ne hitimo in naj se zavedamo, da, nič ne pade z neba – želja ni dovolj, za to je potrebno delati. Hkrati pa nam je še enkrat položila na srce, da je glavno, da poslušamo sebe in verjememo vase.

 

Po sklenitvi uradnega dela sta sledila še prijeten klepet in pogostitev, za katerega so poskrbeli Vivo catering, Barcaffe in Pokica. Vsem partnerjem se iskreno zahvaljujemo.

Comments are closed.